سئو وب ایران

سئو وب ایران

سئو وب ایران

سئو وب ایران

  • ۰
  • ۰

شغل آرایشگری زنانه در اصفهان

10دی

در اصفهان هم مانند همه شهرهای ایران، سطح مالی و اقتصادی قشر زیادی از مردم در طبقه متوسط و پایین تر است. پس برای استقلال مالی و کسب درآمد نیاز است افراد خانواده در مشاغلی که در آنها علاقه استعداد دارند فعالیت کنندکه یکی از این مشاغل شغل آرایشگری زنانه در اصفهان است. بانوان اصفهانی می توانند مهارت های مرتبط را در آموزشگاه آرایشگری در اصفهان آموزش دیده و پس از طی دوره های مقدماتی و پیشرفته اقدام به تاسیس آرایشگاه و یا به عنوان آرایشگر حرفه ای در سالن های زیبایی اصفهان فعالیت کنند.

مهارت های لازم برای آرایشگری

جدیدترین دوره ها و متدهای آموزشی در آموزشگاه های آرایشگری عرضه می شود. در ایران این روش ها توسط سازمان فنی و حرفه ای استاندارد سازی شده و گواهینامه های آموزش مهارت آرایشگری در رشته های مختلف مانند کوتاهی و شینیون، آرایش عروس، آموزش میکاپ در اصفهان، رنگ و مش، کاشت و طراحی ناخن، تتو بدن، ماساژ و مراقبت های پوستی و …. وجود دارد.

آرایش و آرایشگری

آرایش و آرایشگری

توجه به ظاهر زیبا همیشه در بین افراد جامعه خصوصا خانم ها طرفداران زیادی دارد. مورد توجه قرار گرفتن و یا به بیان برخی روان شناسان، ارضا شدن حس توجه، یکی از عواملی است که خانم ها بیشتر از آقایان به دنبال آن هستند. البته همیشه این جلب توجه و نمایش زیبایی برای جنس مخالف نیست، بلکه در بسیاری موارد برای نشان دادن زیبایی های خدادادی در صورت، بدن و اندام به سایر خانم های دیگر است!

آرایشگری تبدیل به یک شغل حرفه ای شده است!

آرایشگری در برخی شاخه ها بعنوان  یک علم است تا انجایی که روش های مختلف رنگ مو نیاز به آشنایی با ترمیبات شیمیایی عناصر مختلف سانده آن دارد. و یا برای مراقبت های پوستی، شناخت مواد مختلف و پوست های مختلف اهمتی دارد. همچنین شناخت انواع صورت گوشتی، استخوانی، اشکال هندسی سر و صورت، زاویه سازی برروی صورت، گونه ها، فک و… توسط نرم افزارها مختلف بسیار اهمیت دارد.

آرایش تخصصی عروس، سخت و پردرآمد

آرایش عروس یکی از قسمت های پردرامد در آرایشگری زنانه است که با توجه به تعداد کارهایی که برای یک عروس انجام می شود، نیازمند صبر و حوضله و دقت بالا در اجرای همه آیتم های زیبایی مورد نیاز در صورت و ظاهر عروس است. با  داشتن مهارت میکاپ و گریم عروس، تقریبا در همه سالن های آرایش حرفی برای گفتن دارید. همچنین درآمد میکاپ آرتیست های عروس به دلیل تخصصی بودن این لاین آرایشی، بسیار خوب و چشمگیر است. بعد از پایان دوره هم می توانید در هر سالن آرایش مشغول بکار شوید و یا به صورت مستقل و شخصی فعالیت کنید.

موارد با اهمیت برای راه اندازی یک سالن آرایش

برای برپا کردن یک سالن آرایشگری مطابق قوانین اتحادیه صنفی آرایشگران زنانه اصفهان دو حالت وجود دارد

  • حالت اول، داشتن ۶ مدرک تخصصی آرایشگری در رشته های تخصصی ؛
  • حالت دوم ، داشتن مدرک یک دوره مقدماتی به همراه دو دوره تخصصی کار با مواد و کوتاهی مو
  • آموزش آرایشگری باید در آموزشگاه های دارای مجوز فعالیت، تایید  و رسمی باشد
  • در این آموزشگاه های دوره های آموزشی مطابق سرفصل های استاندارد سازمان فنی و حرفه ای و دوره های بین المللی تدریس می شود
  • برای شروع شغل آرایشگری هیچ محدودیت سنی وجود ندارد، ولی از سن ۱۵ سالگی افراد قادر به فراگیری دوره ها و اجرای روش های آموزشی هستند.

هزینه راه اندازی آرایشگاه زنانه

هزینه های اصلی در ایجاد هر کسب و کاری در ۳ دسته اصلی تقسیم می شود

  • سرمایه راه اندازی: این هزینه ها شامل رهن و اجاره، خرید وسایل اولیه ( مانند میز و صندلی، آینه، ابزارهای آرایشگری مانند قلم، سشوار، اتو مو) مواد اولیه و مصالح (مانند رنگ، انواع سایه، ریمل، اسپری و … ) است.
  • سرمایه در گردش : در ماه های اول هر کسب و کاری انتطار سود و حتی درآمد بالا تقریبا غیرممکن است. پس بهتر است مبلغی را به عنوان سرمیه در گردش پس انداز کنید تا مخارج اولیه ارایشگاه و حقوق کاراموزان را از آن پس انداز پرداخت کنید.
  • سرمایه انسانی : مهمترین اصل در همه کسب و کارها، نیروی انسانی است. بزرگترین شرکت ها و کمپانی های بزرگ لدون مدیران، کارمنداو کارگران بی معنا هستند.

سخن پایانی

برای داشتن یک آینده طلایی و درآمد عالی می توان شغل ها و حرفه های زیادی را در پیش گرفت. آرایشگری در ایران یک شغل پردرآمد و آینده دار است که بانوان زیادی درآن فعالیت دارد. همچنین درآمد عالی این شغل بسیار قابل توجه است تا جایی کا درآمد یک میکاپ آرتیست با یک پزشک عمومی برابری می کند! پس اگر شما هم به دنبال شغل پردرامد و کم استرسی هستید، آرایشگری زنانه و آرایش تخصصی زیر مجموعه های آن بهترین راه است.

  • ۰۱/۱۰/۱۱
  • farzad mirlohi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی