سئو وب ایران

سئو وب ایران

سئو وب ایران

سئو وب ایران

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فن سانتریفیوژ

معرفی فن سانتریفیوژ

در انواع فن سانتریفوژ (centrifuge fan) یا هواکش سانتریفیوژ، نحوه تخلیه هوا به شکل عمود بر محور چرخش پره ها است. نام دیگر فن سانتریفیوژ، فن گریز از مرکز است. دلیل این نام گذاری هم، شیوه چرخش پره ها در این نوع هواکش است. بیشترین کاربرد این هواکش ها در سیستم های کانالی با فشار بالا است، اما از این فن در تمام صنایع و حتی در کاربرد های بسیار کوچک تر در سیستم های ماینر یا حتی کامپیوتر های شخصی نیز استفاده می شود.

http://pooyasanaat.ir/centrifugal-fan/

 

به عنوان مثال، فن لپتاپ یا کامپیوتر خانگی شما بهترین نمونه ای است که بتوانید با توجه به آن نحوه کار این نوع فن را بیاموزید. اگر با دقت به روش کار این نوع فن توجه کنید، خواهید دید که در مکانیزم کاری فن هوای ورودی به صورت موازی با محور گردش پروانه به داخل هواکش کشیده می شود و زمانی که پروانه به صورت دوار میچرخد، هوا به صورت عمود با محور چرخش پره ها، خارج می شود.

 

هواکش گریز از مرکز یا همان هواکش سانتریفیوژ برای به حرکت درآوردن هوا و بخار، در سیستم های تهویه نیز به کار می رود و یکی از متداول ترین و پرکاربرد ترین فن ها در دسته بندی هواکش صنعتی هستند.

  • این فن در سوله های تولید کاربرد دارد.
  • در کارخانه های صنعتی بسیار کاربرد دارد.
  • آشپزخانه های صنعتی مجهز به هواکش سانتریفیوژ هستند.
  • سالن های اجتماعات به دلیل کاهش صدا و بازدهی بالا از این فن استفاده میکنند.
  • این فن در بیمارستان ها نیز کاربرد دارد.
  • در انواع کارگاه های تولیدی بکار میرود.
  • ساختمان های اداری مجهز به این نوع فن هستند.
  • هتل ها و مسافر خانه ها مجهز به این نوع فن هستند.

 

قیمت فن سانتریفیوژ

موارد بسیار زیادی در تعیین قیمت یک هواکش گریز از مرکز یا همان فن سانتریفیوژ نقش دارند، اما مهم ترین مورد، جنس متریال مورد استفاده در پروانه ها و حلزونی فن است. در ساخت انواع فن سانتریفیوژ دو دیدگاه وجود دارد، دیدگاه اول استفاده از متریال با کیفیت کمتر و در عوض قیمت تمام شده کمتر برای خریدار. 

در این مورد از متریال کم کیفیت مانند آهن در ساخت حلزونی و پره ها استفاده می شود. در این حالت قیمت تمام شده مشتری بسیار پایین تر خواهد بود ولی طول عمر ماندگاری فن نیز کاهش پیدا خواد کرد. دیدگاه دوم، استفاده از متریال با کیفیت در ساخت حلزونی و پره ها، با قیمت بالاتر، در این حالت، قیمت تمام شده بیشتر خواهد بود ولی عمر مفید دستگاه هواکش نیز بیشتر خواهد بود.  

 

مشاوره و خرید فن سانتریفیوژ

جهت مشاوره رایگان و سفارش با ما تماس بگیرید
۰۹۱۳۲۰۶۰۱۷۰ و ۰۹۹۱۹۶۲۰۱۷۰

  • farzad mirlohi
  • ۰
  • ۰

کاربرد غبارگیر صنعتی

در محیط های صنعتی به دلیل وجود ماشین آلاتی که تولید دود و ذرات معلق می کنند و یا در فرایند تولید محصولاتی مانند آجر، کاشی، سرامیک و …. ذرات معلق زیادی در هوا وجود دارد، از دستگاه غبارگیر صنعتی به همراه بگ فیلتر استفاده می کنند.

http://pooyasanaat.ir/industrial-dust-collector/ 

غبارگیر صنعتی با ایجاد یک اختلاف فشار در هوای موجود، باعث خروج ذرات معلق در هوا می شود. این ذرات در تنفس افراد و کارگران باعث ایجاد تنگی نفس و مشکلات تنفسی می گردد. همچنین وجود ذرات معلق سنگین در هوای محیط، بر کیفیت محصولات و عمر دستگاه ها تاثیر زیادی دارد.

  *** یکی از الزامات واحدهای صنعتی در قانون کار و بهداشت محیط، فراهم کردن محیط سالم از نظر هوا و تهویه برای گارگران و کارکنان است.*** 

غبارگیر در محیط هایی که مواد شیمیایی و خطرناک سمی وجود دارد نیز استفاده می شود. در چنین مواردی نوع فیلتر مورد استفاده شده بررسی شود. همچنین میزان هوای خروجی مورد نیاز و تهویه هوای مناسب باید محاسبه گردد.

 

ارتباط غبارگیر صنعتی و نگهداری تعمیرات  

ماشین الات صنعتی معمولا به صورت مداوم در چندشیفت کاری استفاده می شوند، در علم نگهداری و تعمیرات، باید ماشین آلات در محیط تمیز و ایزوله کار کند تا کمترین توقفات و خرابی را داشته باشد.

انجام فعالیت های تعمیرات پیشگیرانه pm مانند تمیزکاری و روغن کاری در شیفت های مداوم باعث توقف دستگاه، کاهش تولید و کاهش راندمات سازمان خواهد شد. در چنین مواقعی داشتن یک دستگاه غبارگیر صنعتی و بگ فیلتر به شما کم می کند تا کمترین خرابی، کمترین توقفات و بیشترین راندمان در واحد تولیدی داشته باشید.

از طرفی در استانهایی که گرد و خاک و غبار بیشتری در هوا وجود دارد، مانند  استان خوزستان که در تابستان گرد و خاک بسیار زیاد برای مدتی طولانی تمام هوا را پر می کند، استفاده از غبارگیر صنعتی بسیار واجب است. این تجهیزات گرد و خاک موجود در هوا را میگیرد و محیطی ایزوله درون کارگاه و کارخانه ایجاد میکنند. همین عامل باعث افزایش عمر سایر تجهیزات کارگاه و همچنین افزایش راندمان کاری خواهد شد.

  • farzad mirlohi